14 octubre 2005

Aigua: Sensacions

Avui he sortit de la feina al migidia i plovia. Encara no havia dinat i havia d'agafar el bus i plovia. Enlloc d'agafar el bus, m'he posat a caminar i plovia.

Està plovent i no tinc cap pressa.
Està plovent i no tinc pas son.

No tinc paraigües, però m'és igual.
Està plovent, però em vull mullar.

La meva ment necessita aigua fresca,
i el pensament vull refrigerar.

No tinc paraigües, però m'és igual.
Està plovent, però em vull mullar.

No ho puc evitar. Pràcticament cada cop que plou i ho fa amb una intensitat no massa exagerada, em ve a la ment la cançó de Els Pets i inconscientment em poso a cantar-la (suposo que forma part d'algun moment de la meva vida i per això també forma part de mi). En aquell moment em ve una necessitat suprema de seguir caminant sota la pluja, amb el paraigües tancat i mullant-me. És com una desconnexió del món on vivim. Com un petit break social, com si tot s'aturés enmig de la gran ciutat.

No em doneu solucions, no vull raons, no més problemes d'emocions.

Desconnectes de tot. T'oblides que tens problemes, t'oblides que depens de moltes coses malgrat no ho vulguis. T'oblides que tens moltes coses per fer. T'oblides que estàs enamorat. T'oblides que has fet moltes coses. T'oblides que t'esperen. T'oblides... de tot.

Sento l'olor a terra mullada,
és el millor per refrescar el cap.
No tinc paraigües, però m'és igual
està plovent, però em vull mullar.
Sento enyorança.
Enyorança d'estar al mig del camp, en una masia, en un camí perdut de muntanya. Ensumar la sentor que emana del subsòl, de les plantes i de la natura en general. Enyorança de poder obervar la natura de prop mentre dura la tempesta i veure com la puja transforma l'entorn. Sortir a fora i mullar-te. Estirar els braços, tancar els ulls i mirar amunt i sentir la humitat que et rodeja. Llavors, només se t'acut una cosa per pensar "Estic aqui, sóc jo, estic viu".

Hi ha poques coses que et facin sentir igual en aquesta vida.

FOTO: Plovent a Mainz (Theodor Heuss Brücke, de Mainz a Wiesbaden, Alemania - Noviembre 2003)

No hay comentarios: